We are construcktion

bauma 2025

Stavební projekty mění svět – a my se staráme o to, abyste byli na tyto výzvy připraveni. Navštivte nás od 7. do 13. dubna na veletrhu bauma v Mnichově a seznamte se s inovacemi, které společnost Mercedes‑Benz Trucks připravila pro stavebnictví a přidružená stavební odvětví: od komplexních řešení vozidel přes služby až po konektivitu.

Dojmy

 

Highlighty

Seznamte se s novým, plně elektrickým vozidlem eArocs 400, který zajišťuje udržitelný výkon na stavbě, limitovanou řadou Arocs Extent s výrazným designem a silným výkonem, včetně Multimedia Cockpit Interactive 2 a obratným modelem Atego, který umožňuje vysokou flexibilitu v přidružených stavebních odvětvích. Tyto a mnoho dalších zajímavostí najdete na našem stánku v hale B4.

bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
bauma Arocs
Speciální model Arocs Extent

Odolný zvnějšku. Komfortní uvnitř.

Dovolte nám představit: speciální model Arocs Extent.
Limitovaná série100 kusů je určena pouze pro Evropu. Výrazná příď, zdokonalená exkluzivním ozdobným prvkem lakovaným v matně šedém odstínu weather grey. Doplňují ji dokonale sladěná fólie, exkluzivní detaily a přídavné LED světlomety ve sluneční cloně – výraz síly a elegance v kombinaci s inovativním Multimedia Cockpit Interactive 2. Arocs Extent: Stvořen k tomu, aby udělal dojem. Vyvinut pro práci na stavbách.

Arocs Extent

Speciální model Arocs Extent

Konstrukční řada a typ
Arocs Extent 3253 K 8x4/4
Kabina řidiče
Kabina řidiče M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm
Přípust. celkové zatížení
32 t (přední náprava 7,5 t, zadní náprava, talířové kolo 300, planetové soukolí 13,4 t)
Rozvor
4 550 mm
Hnací ústrojí
3. generace OM 471, R6, 12,8 l, 390 kW (530 k), 2.600 Nm;
Převodovka G 330-12/11,63-0,77 se zadní nápravou iHA = 4,333
Vedlejší pohon
v závislosti na převodovce (NA MB 131-2c, čerpadlo)
Asistenční systémy
Active Brake Assist 6; Active Sideguard Assist 2; Front Guard Assist; MirrorCam
Důležité prvky výbavy
Multimedia Cockpit Interactive 2 ve spojení s TruckLive. Seznamte se s výhodami propojení nákladního vozidla s naším servisním pracovištěm v reálném čase
Arocs Extent
limitováno na 100 kusů, exkluzivní polepy, ozdobný prvek lakovaný v šedém odstínu weather grey, ve sluneční cloně integrované LED světlomety, akcenty v provedení z tmavého chromu, kvalitní příslušenství kol a mnohem více prvků výbavy
Nástavba
Tovární sklápěč MEILLER TRIGENIUS® D421 (5,8 x 2,42 x 0,9 m), vč. elektr. posuvné plachty
Nový eArocs 400
Nový eArocs 400
Nový eArocs 400

Rock solid power.

Charged to change construction: eArocs 400 pro stavební dopravu, vybavený akumulátory LFP s dlouhou životností, je připraven k použití ve dne v noci. Plně elektrický pohon je jako stvořený pro použití v oblastech citlivých na hluk a v městských aglomeracích. Jak jsme na to u řady Arocs zvyklí, zvládá i eArocs 400 jakékoli náročné úkoly na stavbách s výkonem a udržitelně.

Model Atego

Stvořen pro práci. Připraven na náročné úkoly.

Malý velký pomocník ve stavební dopravě: obratný, efektivní, všestranný. Atego je vaším spolehlivým a flexibilním partnerem – ať už v zahradnictví, na městských stavbách nebo pro řemeslníky. Rozsáhlá aktualizace proběhla i v oblasti bezpečnosti: Například Active Brake Assist 6 a Active Sideguard Assist 2 jsou vysoce moderní asistenční systémy, které přesahují rámec právních požadavků stanovených v předpisech EU.

Atego
Multimedia Cockpit Interactive 2

Multimedia Cockpit Interactive 2

Ještě lepší přehlednost zajišťuje sekundární displej v Multimedia Cockpit Interactive 2. Prostřednictvím dotykové obrazovky nebo lišty spínačů lze rychle a intuitivně ovládat klimatizaci, navigaci, telefonování, infotainment a další funkce. Nastavení a příkazy lze zadávat také prostřednictvím ovládání hlasem, aniž by bylo nutné sundat ruce z volantu. TruckLive propojí nákladní vozidlo od první vteřiny a umožní využívat efektivní řešení údržby, dynamické navádění po trase a aktualizace Over-the-Air. 

Nový eArocs 400

Nový eArocs 400

Konstrukční řada a typ
eArocs 400 8x4/4 domíchávač betonové směsi
Kabina řidiče
Kabina řidiče M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm
Přípust. celkové zatížení
32 t (přední náprava 9,0 t, zadní náprava hypoidní 10 t)
Rozvor
4 550 mm
Hnací ústrojí
Elektr. centrální motor se 3stupňovou převodovkou; 380/450 kW (trvalý/max.)
Akumulátory
2 sady lithium-železo-fosfátových (LFP) akumulátorů, celková inst. kapacita akumulátoru 414 kWh1.
Doba nabíjení a nabíjecí výkon 20-80 % (CCS)
cca 45 min 2 s 400 kW
Dojezd
Až 200 km 3
Vedlejší pohon
ePTO DC až 90 kW kont., mPTO až 70 kW kont.
Asistenční systémy/důležité výbavy 
Multimedia Cockpit Interactive 2, Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Frontguard Assist; MirrorCam 
Nástavba
Liebherr HTM 905F L: jmenovitý objem 9 m3, vodní objem 10,5 m3, geom. objem bubnu 16 m3

1 Jmenovitá kapacita nového akumulátoru na základě interně definovaných rámcových podmínek. Může se lišit v závislosti na způsobu použití a okolním prostředí.

2 eArocs 400 lze nabíjet pomocí nabíjecí zásuvky CCS2 s výkonem až 400 kW, která je součástí standardní výbavy: Na základě interně stanovených empirických hodnot potřebují dva bloky článků k nabití z 20 % na 80 % za optimálních podmínek, mj. při okolní teplotě 20 °C, na běžné rychlonabíjecí stanici se stejnosměrným nabíjecím proudem 500 A asi 45 minut.

3 Dojezd byl zjištěn za specifických rámcových podmínek na základě interních simulací s domíchávačem betonu 8x4 s celkovou přípustnou hmotností 32 t při 8hodinovém provozu s domíchávačem betonu při venkovní teplotě 20 °C a může se lišit od hodnot zjištěných podle nařízení (EU) 2017/2400 z důvodu četných faktorů, jako je topografie, povětrnostní podmínky, rychlost, předběžná příprava, vedlejší spotřebiče, individuální konfigurace vozidla a způsob jízdy.

Atego

Model Atego

Konstrukční řada a typ
Atego 1530 K 4x2
Kabina řidiče
Kabina řidiče S ClassicSpace, prodloužená, 2,30 m, tunel
Přípust. celkové zatížení
16 t (přední náprava 6,1 t, zadní náprava, talířové kolo 390, hypoidní 11,0 t)
Rozvor
3 260 mm
Hnací ústrojí / Powertrain
Motor OM 936, R6, 7,7 l, 220 kW (299 k), 1 200 Nm, Mercedes PowerShift 3; převodovka G 140-8/9,30-0,79 se zadní nápravou iHA = 4,3
Vedlejší pohon
v závislosti na převodovce (NA MB 121-2c, čerpadlo)
Asistenční systémy
Active Brake Assist 6; Active Sideguard Assist 2; Front Guard Assist
Důležité prvky výbavy
Hmotnostní varianta 16,0 t s vysokým podílem užitečného zatížení; automatická dálková a potkávací světla; TruckLive. Seznamte se s výhodami propojení nákladního vozidla s naším servisním pracovištěm v reálném čase.
Nástavba
Tovární sklápěč MEILLER TRIGENIUS® D210 (4,2 x 2,38 x 0,5 m), s držákem žebříků na čelní stěně a upínacími oky bočnice

Na tom se dá stavět. Nebo lépe řečeno: s tím se dá stavět.

Ať už se jedná o těžké břemeno, nesjízdný terén nebo manévrování s milimetrovou přesností – ve stavební dopravě jsou techničtí pomocníci nepostradatelní. Na našem stánku se seznamíte s inovativními řešeními, která byla vyvinuta speciálně pro použití v náročných podmínkách.

Pokud je vyžadována dodatečná trakce, poskytuje pomocný hydraulický pohon Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) podporu hydraulickým tlakem až 450 barů na přední nápravě. HAD je přitom až o 350 kg lehčí než připojitelný pohon všech kol. Ušetříte tak i spoustu paliva: až 6 % oproti připojitelnému pohonu a dokonce až 8 % oproti permanentnímu pohonu všech kol.

Hydraulic Auxiliary Drive

Brzdění přesně dávkované kapalinovou spojkou umožňuje téměř neopotřebitelné rozjíždění a pro náročné přepravní úkoly je prakticky nezbytné. kapalinová spojka chrání náklad a usnadňuje manévrování. Při rychlosti kroku poskytuje primární retardér nepřetržitý brzdný účinek odlehčovací brzdy s vysokým brzdným výkonem.

Obzvláště přesně můžete manévrovat, pokud je zapotřebí jízda v opačném směru, než je zařazený převodový stupeň: Tak lze například jet vzad se zařazeným převodovým stupněm pro jízdu vpřed, a to pouze ovládáním pedálu akcelerace, aniž by bylo nutné sešlápnout provozní brzdu.

Kromě citlivosti přináší kapalinová spojka také vysokou brzdnou sílu, a to téměř bez opotřebení až na hranici trakce.

Kapalinová spojka

Když jde o něco těžkého, tento nákladní vůz to lehce zvládne: Arocs pro těžkou nákladní dopravu přepraví celkovou hmotnost až do 500 tun a je jako stvořený pro tyto náročné úkoly. 500 t vašim požadavkům nestačí? Kontaktujte nás.

Arocs do 500 t
Arocs do 500 t

Arocs do 500 t

Konstrukční řada a typ
Arocs do 500 t: Arocs 4463 LS 8x4/4
Kabina řidiče
Kabina řidiče L BigSpace, 2,50 m, rovná podlaha
Přípust. celkové zatížení
43,8 t (přední náprava 9,0 t, předsazená náprava 8,0 t, zadní náprava 13,4 t, talířové kolo 300, planetové soukolí, 13,4 t)
Rozvor
3 900 mm
Hnací ústrojí / Powertrain
OM 473, R6, 15,6 l, 460 kW (625 k), 3 000 Nm; převodovka G 280-16/11,7-0,69 se zadní nápravou iHA = 4,571
Vedlejší pohon
Pomocný pohon motoru vzadu, b, příruba 100 mm, 650 Nm
Asistenční systémy
Active Brake Assist 6; Active Sideguard Assist 2; Front Guard Assist
Důležité prvky výbavy
Zatížení přívěsu na točnici 250 t (bez omezení V), na konci rámu 500 t (při 20 km/h)1
Nástavba
Točnice pro těžké náklady, 3,5", Jost JSK 38C
Posuvné zařízení Jost EV-HD 850, výška 142 mm,
závěsné zařízení pro těžkou přepravu 36 t, D50, 314 kN, Rockinger

1 Vystavené vozidlo lze s touto výbavou používat se zatížením přívěsu až 500 tun (hmotnost přívěsu s nákladem).
Zatížení přívěsu až 1 000 tun by bylo možné, pokud by byla konstrukční řada Arocs vybavena odpružením ocelovými pružinami, pohonem všech kol a tažným zařízením RO58.

Kde nás najdete

Hala B4,
stánek 141.

Nechte se inspirovat našim řešením pro stavebnictví a přidružená stavební odvětví. Seznamte se také s nástavbami našich partnerů. Navštivte nás a přesvědčte se sami – těšíme se na vaši návštěvu!

Na plánku veletrhu v Mnichově jsou světle šedou barvou na tmavě modrém pozadí vyznačeny haly (A-C 1-6), volné plochy (sever/západ, sever/východ, jih) jsou šrafované. Hala B4 je zvýrazněna modře. Také jsou vyznačeny stanice metra (U2 Messestadt West/Ost) a ICM, stejně jako čtyři světové strany.
Exponáty

Přehled všech exponátů.

Zde najdete přehled všech vozidel s vhodnými nástavbami. 

Mohlo by vás zajímat:

Více než pouhé nákladní vozidlo.

Více než pouhé nákladní vozidlo

Aby váš Mercedes zůstal Mercedesem

Aby váš nákladní vůz zůstal ve skvělé kondici

Jsme na vaší straně.

Jsme na vaší straně

Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.